Kvälls promenaden bar av till ängen och Ekskogen.
Helt otroligt att det är ljust till klockan är över 21 nu...
Att passa på att njuta nu är viktigt, att stanna upp och titta på grenar som börjat visa små späda blad. Lyssna till humlors surr och titta på fjärilars dans.
Att stanna och A N D A S.

När jag går till ängen känner jag mig hemma.
Det går inte att ha brått över ängen...
Den fångar upp mig och jag varvar ner, sinnena väcks...

Gräset under mina fötter frasar fortfarande när jag går, än har inte ängen riktigt vaknat.
Små små plantor av Alchemillan skrattar i solen.
Än dröjer det någon vecka till innan här är helt grönt.

Vill så gärna släppa min kära vän Loke, springet i hans ben är stort.
Men för respekt för djuren runt omkring får han vackert gå brevid mig.
Han skulle nämligen kunnat vara om inte världens bästa så en bra jakthund...
Jag chansar inte.

I morgon bär det nog iväg för att samla in Nässlor :D
Ska skriva om dessa godingar på Vardagsremedier.

Har även lagt in ett nytt recept på bröd :)

Tyvärr krånglar det med bilderna igen... Så kika på Baka med häxan :P

Med kärleks ljus till er alla!
Sorcha




0 kommentarer: