Så var det då Beltane, det är med kärlek hopp och ljus som jag välkomnar henne!

Tid att välkomna den ljusa tiden och ta farväl av grynings ljuset. Tid för frön att sås och tankar att spira..
Vi tänder eldar och fröjdas! Guden ska befrukta Gudinnan och snart står träden åter gröna, vi sår och vi skördar. Årshjulet rullar vidare och så även våra liv.

Denna Beltane står månen i nedan och det passar bra att fördriva det vi inte längre önskar ta med oss till sommaren. Själv har jag vart dålig idag så här blir lugnt och stillsamt. Har renat huset från negativa energier och fyllt på med ljus ny fräsch vår energi. I kvällningen tänder jag många ljus i Beltanes färger som är röd, grön och vit. Eldar rökelse och njuter.

Igår var jag i skogen och välkomnade våren, träden har börjat slå ut.
Min kära följeslagare Loke (hund) har börjat mumsa gräs, ett sant vårtecken ;)
Det var så underbart att höra humlors surr bland trädens kronor..
Jag njöt i fulla drag :)

Kommer lägga in lite bilder om någon dag.

Så med en önskan om en vacker vår till er alla och en underbar Beltane & första Maj

/sorcha

0 kommentarer: