Ödmjukt hälsar jag Källan av kraft och ljus.

Resan dit på gammal rostig trogen cykel tog en stund :)
Ett par kilometer på grusväg, där skogen sakta blir tätare och tätare. En underbar känsla att få resa in i hennes hjärta, allt djupare för varje tramp.
Har ingen brådska utan stannar upp och hälsar, lyssnar, andas.

Skogen har vaknat!
Jag är inte ensam på min resa, vättar och troll kikar fram bakom gamla trogna tallar och granar.. Mitt hjärta slår dubbla slag av lycka!

Väl framme ställer jag cykeln i skogen, får gå sista biten på en liten, men väl trampad stig.
Källan ligger i en liten glänta...
Så står jag då där. Energierna välkomnar mig. Jag stannar upp och är en stund.
Känner in..
Marken är fuktig här och mossan stortrivs :) Längtar redan efter ett sommarbesök så jag får dansa barfota här...

Lutar mig fram och sköljer mina händer i det friska, klara källvattnet.

Energierna är starka och jag kan känna hur händerna börjar pulsera i takt med skogens hjärtslag.

Tror jag stannar här :)

Efter ett tag tar jag beslutet att återvända till vardagen igen, men vet att jag kommer snart åter.

Jag tackar från djupet av mitt hjärta för denna stund av energi på fyllning.

Tills vi möts igen

Kärleksljus
Sorcha




0 kommentarer: