Njuter av solens värmande strålar i vårkvällen.. För våren har verkligen vart här i år, så efterlängtad och älskad! *Tar ett djupt andetag och njuter en stund.
Fullmåne cermonin blev lyckad och jag är så lyckligt skattad att få ha skogen så nära..
Skogens väsen var vänliga att hålla mig sällskap denna afton. Gudinnans närvaro var stark, och det var precis vad jag behövde efter en ganska intensiv vecka i mugglarlivet...

Har äntligen fått tummen ur och skaffat vit linneväv till en cermoni dräkt, eller särk är nog snarare ordet som ekar i mitt innre.. *Skrattar lite för mig själv*
Det ska bli en fotsid klänning, med något utsvängda armar. V-rigning. Och på v-rigningen ska jag sy fast små sten chips jag har av bergkristall och rosenkvarts ev lite ametist. Dessa kristaller är mina stora favoriter.

Nästa vecka bär det nämnligen av på min lilla kvast till de värmländska djupa skogarna för trummresa och häxträff! Samtidigt kommer jag få ett certifikat, så då blir jag certifierad häxa :P
Det ska bli underbart att få susa fram genom det svenska vårlandskapet och andas både ut och in..

Jag bara ber till Gudinnan och universum att min kropp ska orka med, håller tummarna...

Önskar Dig en underbar lördagskväll, må den bli magisk!

Med månens ljus och kraft
din vän Sorcha

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken ubderbar blogg, den hamnar genast bland mina favoriter.