Så vad kan vara magiskt med denna torsdag?
Då ska jag berätta...
För mig är denna dag magisk. Igår kväll fick jag en sådandär underbar aaha upplevelse när jag lagt mig på kvällen.

Har under flera dagar känt att jag är iaktagen, det låter där ingen är, saker försvinner och kommer tillbaka, elektriska apparater krånglar som telefon, tv och dator :) Inte bara det, jag har drömt mer än vanligt, och haft ett ständigt illamående som kommit och gått.

För ca ett och ett halvt år sedan vaknade jag en natt av närvaro i sovrummet. Jag vrider blicken upp mot sidan av min säng, ovanför ca en och en halv meter svävar ett huvud.
Det är ett kvinnohuvud med håret i en knut. En gammal kvinna. Hon tittar på mig och jag tittar tillbaka.
Det var så tydligt! Som ett gammalt sepia kort ungefär var färgen och hon var lätt genomskinlig.
Hon ler, jag blinkar ett par gånger för trots allt så trodde jag nästan där och då att jag både drömde och var galen ;)

Men för varje blinkning var hon kvar... Så jag konstaterar där i natten att det var, det hände! Så försvinner hon genom väggen och är borta...

På morgonen gick jag igenom flera gånger vad jag upplevt. Pratade med min mamma om det och beskrev henne, men hon kunde inte säga vem det skulle kunna vara..

Tiden har flutit förbi och jag har inte haft det med mig på ett tag. Nu har det kommit sig så att jag börjat släktforska lite, (det är något jag gjort sedan barnsben till och från) och det visar sig att min mormors farmor var "trollkäring" och synsk... Så fick jag se en bild av denna kvinna för någon vecka sedan OCH igår kväll kom det till mig. Det var Hon, det var Johanna som kom den natten!

Jag har ett foto jag fått som jag ska lägga in här på henne, kära Johanna :)
Så häxblodet rinner i släkten och inte är jag det minsta förvånad, om än väldigt glad att få veta så här. Häxa av ätt! Hela mitt väsen stärks av den faktiska upplevelsen som nästan går att ta på.

Detta var första gången jag såg en ande med mina fysiska ögon, annars så brukar de komma till mig och visa sig som tankebilder. Ofta visar de skorna eller fötterna först :) Lite knas, men det får mig att förstå vad som är på g. Sedan känner jag anden i min kropp, hur den mått innan den gått över både kroppsligt och själsligt. Så hör jag dem prata med. Mitt problem är att jag oftast under dagen när jag gör annat stöter bort dem, då tar de till illamående och jag måste stanna upp och lyssna inåt.

Så denna torsdag är extra magisk för mig, jag har förstått och jag känner hur jag längtar efter att få höra vad Johanna har att berätta.

0 kommentarer: