Kall, krispig och bitande.
Men även uppfriskande och renande.
Herr Uggla hoar dovt i vinden som bär ljudet från skogen ända fram till min dörr.
Vintern är på väg. Vintern är på väg, säger han.
Bara ett stenkast bort nu,
likväl december med alla sina ljus i mörkret.
Tid för vila och omtanke.
 
*******

Snart stundar Jul och tusen bestyr för den friske. Som sjuk har jag fortfarande tusen saker som finns att göra. Men här blir det att prioritera det viktigaste! På den listan står gran, julegardiner i köket, stakar till fönstren, några paketer, mat till fåglarna, krans på dörren och granris i krukan utanför dörren. Har önskan om julekatter och ett rent hem. Får se vad som kan prioriteras och vad övriga familjen kan göra. Åh, några julekort vill jag ju skicka med.. Egengjorda!

Men, det viktigaste med denna tid är ändå omtanke, tacksamhet och vila. Försöker att få familjen att se det med. Dra ner på tempot i vardagen. Tänder ljus så snart solen gått ner och det ger en direkt inverkan på alla. Man varvar ner. Dammtussar syns inte så tydligt heller! Massor av filtar och kuddar i soffan med höjer mysfaktorn.

Såg på facebook en uppmaning att köpa minst en secondhand gåva till jul och det tycker jag är en bra ide! Köp på rödakorset eller myrona så går pengarna till välgörenhet.

Tänk dig för när du köper choklad och pepparkakor så det inte är palmolja i dem. Såg tyvärr att vårt Marabou hade palmolja i sin choklad. Den kommer inte in i mitt hem igen kan jag säga.

Försöker få bloggen fungera från mobilen igen, då jag inte kan ha på datorn så ofta. Ha tålamod med mig <3 att="" bara="" blogg="" br="" det="" din="" du="" en="" ett="" har="" hos="" jag="" kolla="" l="" liknande="" meddelande="" mig="" nk="" och="" p="" r="" s="" ska="" skriva="" synas="" vill="">
Önskar dig en dag fylld av  glädje och kärlek/ Sara

1 kommentarer:

Annica sa...

Hej! Halkade in här via en annan blogg ( minns inte vilken )Allt gott!/ Annica