2 kommentarer:

Lilitha sa...

Ja, genom drömmarna lär vi oss mera om sig själv. Tänk vad mycket vi har att lära oss.

Titta gärna in hos mig i min enkla lilla blogg där jag skriver lite om vardagen magi, drömmar och lite annat hokus pokus. Kram Lilitha

Asynja sa...

Jag har aldrig drömt klardrömmar eller sanndrömmar - mina drömmar är väldigt "drömmiga" om man säger så. :-)
Det är lite anmärkningsvärt att de senaste dagarna har jag stött på det här med drömmar överallt - i många bloggar jag läser skriver bloggaren om drömmar, i böcker jag läser har jag "råkat" vara på just det kapitlet som handlar om drömmar och vikten av att skriva ner dem och ägna dem uppmärksamhet.
Känns som om jag får hintar liksom.
Problemet är att jag tycker det är vansinnigt tråkigt att skriva ner och analysera drömmar. Inte sällan innehåller mina drömmar så många detaljer att de skulle kunna fylla en hel bok - jag skojar inte - och bara tanken på att skriva ner allt gör mig helt matt och jag vill slå ifrån mig med både händer och fötter.